Eski versiya
Shrift o‘lchami:
Rang sxemasi:
Tasvirlar:
Vokzal
Vokzal

Bir vaqtlar 1899 yilda G. Svarichevskiy loyihasi bo‘yicha qurilgan Toshkent vokzali shaharning eng go‘zal binolaridan biri hisoblangan. 1899 yil 1 mayda Toshkentgacha Zakaspiy temir yo‘li yetkazildi, u Turkistonning janubini Kaspiy orqali parom o‘tkazish yo‘li bilan Bokuga bog‘ladi. 1906 yil 1 yanvarda esa Toshkent — Orenburg temir yo‘l liniyasi ochildi, bu shaharga Rossiya va Yevropa bilan savdo qilish uchun keng imkoniyatlar berdi. Vokzal binosida shahardagi birinchi katta soat o‘rnatildi.

1902 yilda bino kuchli zilziladan zarar ko‘rdi va uch yildan keyin qayta tiklandi. Ikkinchi jahon urushi yillarida vokzal front yaqinidagi hududlardan kelgan minglab qochqinlarni qabul qildi va dastlab ularning ko‘pchiligi vokzal oldidagi maydonda joylashtirildi.

Bino bir necha marta rekonstruksiya qilindi. 1957–1961 yillarda u o‘sha davr uchun zamonaviy shisha va betondan iborat bezak oldi — me’morlar V. Biryukov, L. Travyanko va V. Rusanov, shuningdek muhandislar K. Kan, D. Vantannikov va S. Rijov loyihasi bo‘yicha.

Fasadi ko‘k-yashil plitkalar bilan qoplangan, tomidagi soyabonlar va ochiq ichki hovlilar mahalliy an’analarni hisobga olgan, ichkarida esa Svarichevskiyning dastlabki binosidan parchalar saqlanib qolgan. Ushbu yangi vokzal binosini sovet modernizmining dastlabki namunalaridan biri deb hisoblash mumkin: Panoramik kinoteatr, TSUM va Chilonzor savdo markazi faqat 1964 yilda paydo bo‘ladi.

1966 yildagi zilziladan keyin vokzal 1957 yil loyihasida belgilangan funksional minimalizm g‘oyasini saqlagan holda qayta qurildi. Mustaqillik yillarida bino yangi tendensiyalarni hisobga olgan holda ikki marta o‘zgartirildi va modernizm davri brut yodgorligidan deyarli hech narsa qolmadi.

1984 yilda vokzal yonida «Toshkent» metro stansiy679asi ochildi. Mahalliy yo‘nalishdagi poezdlar uchun Janubiy vokzal ishga tushirilganiga, aeroport va avtomobil aloqasi rivojlanganiga qaramay, hozir Shimoliy deb ataluvchi vokzal shaharning muhim transport tuguni, poytaxtning asosiy darvozasi va sovet modernizmi me’morchilik tarixi yodgorligi sifatida qolmoqda.

Shuningdek, qiziqarli joylar
Davlat boshqaruvi akademiyasi
Davlat boshqaruvi akademiyasi

Sobiq Respublika iste’mol kooperatsiyasi uyi («O‘zbekbirlashuv») binosi 1974 yilda qurilgan. Majmu...

Katolik sobori
Katolik sobori

Iso Masihning Muqaddas Yuragi Rim-katolik soborini 1912-yilda Salar daryosining baland qirgʻogʻida ...

Real bilim yurti, kimyо fakulteti, ISSV, Madaniyat vazirligi, Madaniy meros agentligi
Real bilim yurti, kimyо fakulteti, ISSV, Madaniyat vazirligi, Madaniy meros agentligi

Toshkentda 1894 yilda birinchi real bilim yurti ochilgan. Bu bilim yurtlari real deb atalgan, chunk...

Xiyobondagi gimnaziyalar: g‘ishtdan qurilgan binolarning tarixi
Xiyobondagi gimnaziyalar: g‘ishtdan qurilgan binolarning tarixi

Ushbu ikki bino, harbiy muhandis Stanislav Kazimirovich Glinka-Yanchevskiy tomonidan loyihalangan ...

Saytning yangi versiyasini ishga tushirdik, eski versiyaga qaytishni istasangiz, bu yerga bosing

Eski versiya