Toshkentdan Olmaga birinchi muntazam yoʻlovchi aviaparvozi 1924-yil may oyida ochilgan. 1930-yillarda bu yerda aeroportning birinchi binosi qurilgan, ammo u bizning kunlarimizgacha saqlanib qolmagan.
1955-yil
oktabrda Toshkent — Moskva yoʻnalishi boʻyicha Il-14 samolyotlarida muntazam
reyslar boshlangan. Bir yildan keyin birinchi reaktiv Tu-104 osmonga
koʻtarilgan, 1959-yildan esa koʻplab yoʻnalishlarda Il-18 samolyotlari uchgan.
1958-yilda «Toshkent» aeroporti I sinf xalqaro aeroport maqomini olgan.
1956-yilda
meʼmorlar I. Merpport va M. Kondakova loyihasi boʻyicha ikki qavatli yangi
aerovokzal binosi paydo boʻlgan. U ifodali koʻrinishi bilan ajralib turgan va
shaharning meʼmoriy vizit kartalaridan biriga aylangan.
Vaqt
oʻtishi bilan eski bino tez rivojlanayotgan fuqaro aviatsiyasi ehtiyojlariga
javob bermay qoldi. Yangi aerovokzal qurish qarori qabul qilindi, loyihani
moskvalik «Aeroproyekt» instituti mutaxassislari toshkentlik meʼmorlar bilan
hamkorlikda ishlab chiqdi. Yangi loyihaning asosiy maqsadi — yoʻlovchilar uchun
maksimal qulay shart-sharoitlar yaratish.
Yangi
aeroport binosi 1976-yilda ochilgan. Meʼmorlar Ye. Yermolayev, L. Ivanov va I.
Xusnutdinov funksional minimalizm tamoyillarini amalga oshirgan: yoʻlovchi
oqimlari qavatlar boʻyicha ajratilgan — kelish birinchi qavatda, uchish
ikkinchi qavatda. Uchayotganlar qulayligi uchun toʻgʻridan-toʻgʻri ikkinchi
qavatga olib boruvchi estakada tashkil etilgan; u osilgan soyabon soyasida
joylashgan va bir vaqtda pastki qavat uchun soyabon vazifasini oʻtagan. Asosiy
binoning chap tomonida restoran joylashgan boʻlib, u aerovokzal bilan yopiq
galereya orqali bogʻlangan.
2001-yilda
Toshkent aerovokzal majmuasi toʻliq rekonstruksiya qilingan va mintaqadagi eng
yiriklarga aylangan. U zamonaviy navigatsiya va xizmat koʻrsatish tizimlari
bilan jihozlangan, bu dunyoning deyarli barcha turdagi havo kemalarini qabul
qilish imkonini bergan.
2013-yilda
mahalliy avialiniyalar terminali ochilgan, u halqa avtomagistral tomonidan
alohida kirishga ega. Bu terminal xalqaro aeroport bilan ichki avtomagistral
orqali bogʻlangan.
2017-yil
yanvarda Toshkent xalqaro aeroportiga Oʻzbekistonning birinchi prezidenti —
Islom Karimov nomi berilgan.
2018-yilda
eski aerovokzal binosi buzib tashlangan va uning oʻrnida keluvchi yoʻlovchilar
uchun zamonaviy terminal qurilgan.
2021–2024-yillarda
aeroport yana keng koʻlamli rekonstruksiya oʻtkazgan. Yangi fasad avtoturargoh
tomon chiqarilgan, keng yorugʻ foye xizmat koʻrsatish zonalari va doʻkonlar
bilan paydo boʻlgan. Bugun yangilangan aeroport qiyofasida 1970-yillardagi
oʻsha «yangi bino»ning konturlarini zoʻrgʻa farqlash mumkin.
Ko‘kaldosh madrasasi yonidagi uchta firuza rangli gumbaz uzoqdan ham ko‘zga tashlanadi va Toshkentn...

Koʻpchilik toshkentliklarga Fargʻona yoʻli koʻchasidan uncha uzoq boʻlmagan joyda, sobiq Shumilov ...

1901-yilda Xazina palatasi meʼmor V. S. Geyntselman tomonidan maxsus qurilgan oʻz binosini oldi. B...
Toshkent avtomobil yo‘llari instituti 1972 yilda Toshkent politexnika institutining avtomobil-yo‘l...